Samsung CLP-325W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung CLP-325W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,2

Erik van Mook 02-06-2012
Geschreven voor: Samsung CLP-325W

Mijn printer blijkt niet meer te repareren, over die constatering hebben ze wel erg lang gedaan. Ik krijg een creditering bij Bobshop, maar daar is die niet meer leverbaar. Ze hebben geen alternatief in dezelfde printrange en nu maar hopen dat ik mijn geld teruggestort krijg.Inmiddels door dit gedoe al 2 maanden zonder printer.
Service lijkt meer op een ontmoedigingsbeleid maar ik geef niet op. Geen Samsung clw325W meer.

B.Kuyper 09-01-2012

NIET KOPEN!
Een half jaar geleden deze printer aangeschaft. Helemaal tevreden mee, afdrukkwaliteit prima, lekker compact en een goede prijs. Maar een maand geleden begonnen de afdrukken aan de linkerzijde van de pagina steeds vager te worden. Toners geschud, ander papier erin, maar het probleem bleef. Contact opgenomen met Samsung, daar probeerden ze de schuld op het papier te schuiven (doornormaal kopieerpapier), ik heb ze met moeite ervan weten te overtuigen dat ik twee verschillende soorten papier erin heb gehad en dat het daar niet aan lag. Dus mocht ik hem opsturen. Daar zagen ze dat ik een 123inkt eigen merk toner erin had zitten, dus werd nu de schuld direct op de toner geschoven. Maar heb er ook bijverteld dat het probleem bij de vorige originele samsung toner ook al bestond. Toch maar weer nieuwe originele samung toner erin gedaan, probleem nog steeds aanwezig. Weer wordt de schuld op het papier geschoven, dus nieuw pak gehaald (werd ook nog even bijverteld dat het niet van de HEMA mocht zijn). Probleem bestaat nog steeds. Dus opsturen maar weer.
Mijn advies: NIET KOPEN!

66jos99 23-12-2011
Geschreven voor: Samsung CLP-325W

Echt maanden geaarzeld over welke kleuren laser te kopen. Info verzameld, overzicht gemaakt. En ja, ik wilde GEEN inktjet. Onze familie maakt maar enkele prints per week (werkstukken voor school bijvoorbeeld), soms zelfs per maand . Om die reden konden we onze Epson inktjet indertijd bij het vuil gooien. Voortdurend verstopte spuitmondjes. Daarna een Minolta 2300W kleuren printer gekocht, in 6 jaar de eerste toners opgebruikt. Nieuwe toners gekocht en toen werkten de papier aandrukrollen niet meer. Kortom, apparaat weggegeven op Marktplaats.

Deze Samsung is de goedkoopste laser met netwerk aansluiting (en zelfs wifi). Op 123inkt zijn de toners het goedkoopst. Prijs per print (19 cent) is bijna net zo goedkoop als HP business 8085 inktjet (17 cent) (reken prijs pinter + 4 toners / aantal prints per toner). Om de prijs hoef je het dus niet te laten, integendeel.

Dan de kwaliteit. Reviews op het net zijn mixed, minder dan duurdere printers. Ja duhhh! Maar wij weten dat we geen fotoprinter kopen. We hebben foto's afgedrukt op A4 en de kwaliteit op zowel "gewoon" papier (van Blokker) en op Double AA (veel beter voor kleuren laser printen) is werkelijk erg goed. Als je kwaad wil kun je met je neus op het papier raster zien in de lucht, maar ja, koop dan een fotoprinter. Aansluiten en in bedrijf stellen fluitje met de meegeleverde CD.

Ons advies: gewoon kopen! In de MediaMarkt weekaanbieding is 'ie nog goedkoper. En als de toners op zijn, koop je gewoon een nieuwe printer.

Steve65H 09-10-2011
Geschreven voor: Samsung CLP-325W

Ik had voor deze printer gekozen o.a. door andere reviews en gunstig prijs / spec verhouding.

Het is een vrij kompact apparaat (ongeveer hetzelfde footprint als mijn oude Canon inktjet), en ziet er goed uit. De installatie is redelijk simpel geweest. Van de eerste testpagina zou ik de afdrukkwaliteit ook als vrij goed beoordelen (voor een laser).

Helaas kwam ik niet veel verder. Een paar afdrukken later is mijn printer kapot geraakt door een ernstige papierjam. Dus terug naar Samsung, die laat mij al weken wachten voor een nieuwe/reparatie.

Misschien was mijn exemplaar een ongelukkig uitzondering (of niet?), maar samen met Samsung's support service er achter kan ik dit produkt niet aanraden.

Erik van Mook Apeldoorn 18-04-2012

Het oordeel over de matige service van Samsung kan ik bevestigen, ook ik heb last van een stevig paperjam die ik niet meer opgelost krijg als ik alle stappen uitvoer die Samsung voorschrijft.Op mijn mailverzoek berichten ze mij dat ik het servicecenter maar moet bellen en verwijzen ze mij naar hun youtube "how to" kanaal waar over mijn klacht helemaal niets te vinden is.
Je kunt helaas niet anders dus dat gaan we maar doen, zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen

Oh ja, de paar printjes die er mee zijn gemaakt waren prima, daar geen klachten over.

Erik van Mook, Apeldoorn

simon307 22-01-2011
Geschreven voor: Samsung CLP-325W

Een mooi uitziende kleuren laserprinter van zeer bescheiden afmetingen. De eerste afdrukken zien er erg goed uit, maar ik heb nog niet uitgebreid foto's afgedrukt (laat ik ook liever aan de fotoshop over).
De printer is heerlijk stil en valt vooral op door zijn uitgebreide aansluitmogelijkheden: USB + ethernet (vast netwerk) + Wifi (draadloos netwerk). Vooral gekozen om de laatste optie, die nu nog zeldzaam is bij de kleurenlaserprinters, in combinatie met de lage prijs.
Aansluiten van de printer op het draadloze netwerk kan met één knopindruk als de router ook het WPS protocol heeft. Had mijn router niet, maar met "iets" meer werk kreeg ik probleemloos de printer aan de praat bij alle computers in mijn draadloze netwerk. Nog even afwachten hoe lang de eerste toner meegaat; er zit maar een beperkte inhoud in de eerste meegeleverde tonercartridges.